Recenzia Audi Q5 SUV 2,0 TDI 125 kW quattro

Autor: spiner263 | 24. 5. 2011
Príplatková výbava DSG, športové sedačky, 3ramenný multifunkčný volant s pádlami radenia, bixenony, autoradio s BT, parkovaci asistent, elektricke otvaranie kufra, 10 reproduktorov...
Rok výroby 2010
Najazdené km v čase recenzovania 35000
Audi Q5 v databáze Autozoru

Prečo práve toto auto

V čase výberu to bolo bezkonkurenčne najlepšie auto v danej triede (prémiové menšie SUVcka). X3ka bola prilis mala, volvo nesedelo interiérovo, a mercedes mal maly kufor...Neviezol som sa v novej X3, z testov vyzerá celkom sľubne, ale dizajnovo mi nesedí tak dokonale ako Q5ka.

Pohon Quattro, perfektná vec najmä v zime, auto ma vzhľadom na vyššie ťažisko prekvapivo dobré jazdné vlastnosti.

Praktické vlastnosti

7stupňové DSGčko s pádlami pod volantom - radí rýchlo a hladko.
Bez problémov zvláda výjazdy do kopca na chatku aj v zime, po rozbitých cestách sa dá ísť v porovnaní inými autami relatívne svižným tempom.
Komfortné nastupovanie.
Výhľad z vozidla.
Komfortné vozenie.
Priestranný interiér.

Jazdné vlastnosti

Ono vždy je čo zlepšovať, ale na pomery danej kategórie áut som niečo podobné od auta čakal. Trošku ma prekvapila ta ohromná trakcia na snehu pri rozbehoch z križovatiek. Aj sedenie auta v zákrutách.
Utlmenie motora - proste paráda, ako by to ani nebolo TDI

Spotreba
-po meste sa dá dostať aj do 10l, nakoľko palubný počítač vynuluje dáta po 2 hodinách
-mimo mesto po okreskách okolo 6l

Maximálna rýchlosť
-cca 200 na nemeckých ďialniciach

Zrýchlenie
-subjektívne postačujúce, na papieri to ale tak dobre už nevyzerá - cca 10 sekúnd

Spoľahlivosť a servis

Jediný problém zatiaľ bol, že auto malo od výroby zle nastavené xenóny, ožarovali všetkých čo išli oproti, stále mi blikali diaľkovými. Opravené počas výmeny gúm za zimné.

Najväčšie prednosti

veci, za ktoré rozhodne odporúčam priplatiť:
-športové sedačky s predĺžením a elektrickými bedrovými opierkami (v zákrutách podržia telo, po dlhých cestách neboli chrbát)
-športový multifunkčný volant - padne do rúk oveľa lepšie ako základný 4-ramenný
-natáčacie bixenóny (perfektne osvietia cestu, aj bez potreby prepínať do diaľkového režimu)
-3zonová klíma s výduchmi pre zadných cestujúcich (bohužiaľ nemáme, predajca tvrdil, že úplne stačí základná jednozónová, ale v tak veľkom aute je už za potreby mať výduchy aj pre zadných pasažierov)
-elektrické otváranie veka batožinového priestoru (kým prídete k autu máte vždy otvorené a môžete rovno nakladať bez potreby špinenia)
-vačšie disky, na základných 17kách auto vyzerá smiešne
-posuvné zadné sedačky a vak na lyže

Najväčšie nedostatky

V podstate asi žiadne, akurát kufor by mohol byť väčší, možno v ďalšom aute.
S trojlitrom by bolo viac srandy, ale tam je potom aj cena už niekde inde...

Komentáre

24. 05. 2011, Redakcia Autozoru: Gratulujeme k výhre v súťaži a k druhému poukazu na školu šmyku!
24. 05. 2011, spiner263: Ďakujem za výhru, chcel by som Vás ešte upozorniť že mi akosi nejde zmeniť hlavnú fotku, tak či by ste sa na to pozreli, vďaka.
24. 05. 2011, Redakcia Autozoru: Áno, je tam nejaký problém, ideme riešiť. Ďakujem za upozornenie.

Najnovšie recenzie

Všetky

Najnovšie zdieľané porovnania

Všetky

Najnovšie testy

Všetky

Pracujem ... Pracujem ...