Recenzia Nissan Note 5D 1,6 81 kW Acenta

Autor: jma205 | 4. 11. 2010
Príplatková výbava originál gumené koberčeky, Defend Lock
Rok výroby 2007
Najazdené km v čase recenzovania 42 000

Prečo práve toto auto

Hľadali sme druhé auto do rodiny. Pôvodne som chcel kúpiť niečo menšie a lacnejšie ako Note (vtedy stál 450 000 Sk...), ale žena ma ukecala, že firemné auto nemusím mať večne a treba nám niečo, čo v prípade núdze zastane aj funkciu rodinného auta. O pár rokov sa ukázalo, že bola celkom predvídavá...

Každopádne, nielen manželke, ale aj mne sa Note páčil (a stále sa páči), takže som sa ukecať nechal. BTW táto kombinácia motora a výbavy sa už dnes na Slovensku nepredáva, motor 1,6 sa dá kúpiť iba s najvyšším výbavami I-Way a Tekna (a stoja menej ako sme pred tromi rokmi zaplatili my za strednú výbavu Acenta).

Máme ešte verziu pred faceliftom, nič podstatné sa po ňom nezmenilo. Škoda, že už (aspoň si myslím) nerobia túto zlatožltú metalickú farbu - auto v nej vyzerá stále dobre, či umyté albo špinavé, perfektne sa k nemu hodí.

Praktické vlastnosti

Pre našu 3-člennú rodinu v pohode stačí aj na letnú dovolenku, posúvanie zadnej lavice ani nevyužívame. Keď vezieme aj psa, je to už horšie, väčšina batožiny ide na zadné sedadlo. Ale zvládli sme takto vo štvorici (3 + pes) aj týždňovú lyžovačku s výbavou aj na zjazd aj na bežky. Do auta sa dobre nastupuje a OK je aj parkovanie, hoci dĺžkou 4,1 m nie je extra krátke. V podzemných garážach dobre padne, že je úzke - na druhej strane si spolujazdec musí dávať pozor, aby nezavadzal šoférovi. Vyšší posed vyhovuje v meste, na dlhé cesty to už nie je ono.

Pred zadnými sedadlami sú sklápacie stolíky, ktoré vôbec nepoužívame. Klimatizácia s manuálnym ovládaním funguje v pohode. Mne trochu prekáža, že sa automaticky zapína pri otočení ovládača prúdenia vzduchu na čelné sklo. Asi japonskí súdruhovia vedeli, čo robia, lebo sklá sa vo vlhkom počasí naozaj neobvykle rýchlo zahmlievajú. Manželka si túto funkciu pochvaľuje.

Úplne perfektné sú veľké spätné zrkadlá. Zabudované rádio s CD asi nie je žiadna extra trieda, nám stačí, má aj ovládanie na volante. Z palubného počítača je najužitočnejší údaj o vonkajšej teplote, ja občas zvyknem skontrolovať aj spotrebu. Dlhodobý priemer sa drží na 6,7 l, a to pri skôr dynamickom štýle jazdy a cca 50% kilometrov najazdených v meste.

Jazdné vlastnosti

Motor v pohode zvláda na diaľnici držať krok s oveľa väčšími autami. Kopec-nekopec, ťahá o dušu. Ťažký siesty kvalt by v pohode utiahol. Jediným obmedzením rýchlej jazdy po diaľnici je (okrem radarov) hlučnosť a samozrejme aj smerová stabilita, najmä vo vetre cítiť, že je to ľahké a vysoké auto. Podvozok by som charakterizoval ako zodpovedajúci určeniu auta. Nie je to na pretekanie sa na okreskách, ale podrží, kde treba.

Riadenie (presnosť, spätná väzba) nič moc, opäť platí čo je napísané vyššie. Celkový šoférsky dojem z auta výrazne vylepšuje motor. Ak presadnem z iného auta, pri výjazde z parkoviska musím dávať bacha, aby som do niečoho nenabúral. Pocit živosti je naozaj silný, mať pod nohou také niečo ulahodí každému šoférovi. Ale nie je to zase neovládateľný divoch. Ženy vedia oceniť, že v akejkoľvek situácii stačí stúpiť na pedál a ono to ide, bez premýšľania, aký kvalt treba zaradiť.

Spoľahlivosť a servis

Auto malo za 3 roky iba jeden problém - poškriabané a popraskané kryty oboch predných svetiel. Asi boli vyrobené z nejakého menej kvalitného plastu, keď ich kamienky tak doriadili. V servise vymenili celé svetlá v rámci záruky.

Nedávno začal noťas výrazne ťahať doprava, objednal som sa na geometriu. Zrejme vozenie dcéry do jazdeckého klubu po rozbitej poľnej ceste urobilo svoje. S inými autami som chodil na geometriu aj 2x do roka, takže v pohode.

Auto bolo zatiaľ na povinnej prehliadke iba raz, keďže má servisný interval 2 roky alebo 30 000 km. Nissan Auto Impex na Rožňavskej v BA chváliť veľmi nemám za čo, ale ani žiadny prúser mi zatiaľ nevyrobili. Aspoň nie s týmto autom, kedysi ako majiteľ Almery II som s nimi mal aj horšie zážitky...

Najväčšie prednosti

Praktické a nenáročné auto vhodné do mesta aj na občasné dlhšie cesty. Vzhľadom na triedu veľa priestoru a silný motor. Po troch rokoch vôbec neuvažujeme o výmene, jednoducho nie je dôvod.

Najväčšie nedostatky

Čudný posed vodiča - vzájomná poloha volantu, prístrojového panelu a sedadla pre mňa osobne (180 cm) nie je optimálna. Nech si nastavujem sedadlo a volant ako chcem, buď nevidím na budíky, alebo sa mi neprirodzene drží volant či ťažko šliape na pedále. Nižší ľudia asi problém mať nebudú. A ešte podpriemerná kvalita radenia rýchlostí, plus čudné zvuky v riadení vytočenom na doraz.

Aktualizácie

09. 11. 2010: Vlastné fotky auta zatiaľ nemám, nezvyknem si fotiť auto :-) Tak som nejaké ukradol z webu. Možno neskôr nafotím vlastné.

Komentáre

Najnovšie recenzie

Všetky

Najnovšie zdieľané porovnania

Všetky

Najnovšie testy

Všetky

Pracujem ... Pracujem ...