Recenzia Opel Insignia ST 2,0 CDTI 118 kW aut. Cosmo

Autor: andyjanak | 1. 6. 2011
Príplatková výbava panoramatická strecha, OPC line, ťažné zariadenie, natáčacie svetlomety, bixenóny, športový multifunkčný volant, navigácia CD500,
Rok výroby 2010
Najazdené km v čase recenzovania 22000
Opel Insignia v databáze Autozoru

Prečo práve toto auto

Pri výbere nového auta som dlho váhal, ktorá značka? Ktorý model? SUV či sedan? Alebo kombi? Naozaj to bola dilema, preto som postupne začal chodiť po show-roomoch a začal som hľadať niečo, čo by mi sedelo. V prvom momente, keď som uvidel OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER, bol som ním uchvátený. Dizajn exteriéru aj interiéru je skvelý. Dizajnéri si dali si na ňom naozaj záležať. Pôsobí luxusne, športovo a zároveň elegantne a ako bonus je za prijateľnú cenu. Jazdím prevažne po diaľnici a občas potrebujem aj niečo previezť, preto je kombi ideálne riešenie. Vozidlo som bral ako skladové v deň jeho prijatia na sklad, tažke ani skladové nebolo. K tomu sa pridala zľava viac ako 7000 €, čo sa odmietnuť nedalo.

Praktické vlastnosti

V aute preveziete skoro všetko. Dostatočná je aj variabilita vnútorného priestoru. Kufor disponuje veľkým priestorom a jeho automatické otváranie a zatváranie je nenahraditeľná funkcia ak máte plné ruky. Vyzdvihol by som aj kryt kufra, ktorý sa otvára stlačením v strede, čo je v praxi možné aj “lakťom”, určite viete, ako to myslím. Ak prejdeme na zadné sedadlá, uchváti vás priestor, ergonomicky tvarované sedadlá, ktoré sú v preveden látka/koža. To je veľká výhoda, vyzerajú luxusne a pritom v lete nie je tak teplo ako na kožených a v zime naopak nie je taká zima pri rannom nasadaní. Pri pohľade nahor sa vám otvorí priestor vďaka panoramatickej streche, ktorá poskytuje nádherný výhľad hlavne v noci.

Vodič v INSIGNII má všetko na dosah. Lakťová opierka je v správnej výške k páke automatickej prevodovky, čo zaručuje pohodlie aj počas používania sekvenčného režimu. Dvojzónová klimatizácia a jej výduchy sa dajú plne regulovať, nie je cítiť nepríjemný ľadový vzduch.

Audio výbava má sedem reproduktorov, CD s možnosťou prehrávať MP3. Nemá CD menič, ale ten sa dá nahradiť MP3 prehrávačom cez AUX vstup. Ovládanie audia je jednoduché a hodnotne pôsobí veľký farebný displej na stredovej konzole s podarenou grafikou. Vadí mi nekompletná navigácia. OPEL dodáva k autu len mapy krajín V4, čo je pre milovníkov lyžovačiek v Alpách, rekreantov smerujúcich do Talianska a Chorvátska nie veľmi potešujúce, nakoľko každá jedna spomenutá mapa stojí približne 200 €. Dúfajme, že iný majitelia budú kolegiálni a zavesia mapy niekam na internet ☺. Za zmienku určite stojí športový kožený multifunkčný volant, ktorý naozaj sadne do ruky a skvelo sa s ním manévruje.

Technické údaje:
Spotreba – ako obvykle - závisí od štýlu jazdy, dovolím si tvrdiť, že štýl jazdy dokáže spraviť rozdiel 1,5 – 2 litra na 100km. Dlhodobú spotrebu po prejdení 22280 km mám 7,7 litra na 100 km. V tejto spotrebe je zakombinované mesto, mimo mesta, 200 km/h diaľnica. Dovolím si tvrdiť, že je to reálna kombinovaná spotreba dynamickejšieho šoféra pre túto motorizáciu. Dokážem však jazdiť aj na 5,6 litra mimo mesta. Na diaľnici pri 130-tke sa pohybuje spotreba okolo 7 litrov. Čo je na 1610 kg hmotnosti slušné.

Maximálna rýchlosť je papierovo 210 km/h, išiel som nejakých 220 km/h, avšak bola tam ešte malá rezerva, no zbytočne som auto nevytáčal na maximum. Uvádzané zrýchlenie na 100km/h 9,5 s som netestoval.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti sú výborné vo väčšine situácií. Zatiaľ som sa do kolíznej situácie nedostal, z čoho sa dá vyvodiť skvelá stabilita podvozku, ktorá je podporená pneumatikami BRIDGESTONE POTENZA na 18 palcových diskoch. Tieto pneumatiky musím naozaj vyzdvihnúť, skvele sedia na vode aj na suchu! Elektronika stabilite napomáha, avšak nezasahuje do jazdy dramatickým spôsobom. Naozaj len v krajnej situácii. Dynamike jazdy a obratnosti nemám čo vytknúť. Veď nakoniec, je to 5 metrové kombi a nie Golf R32.

S motorom (štvorvalec 2,0 CDTI) som spokojný. Má plynulý záťah od spodných otáčok s plynulým nástupom turba. Výkon motora 160 koní autu úplne vyhovuje a postačuje k jeho povahe. Nie je to športovec, ale svoje si zahrá. Avšak OPEL by mohol do svojho portfólia pridať 3,0 šesťvalec, ktorý má vyššiu životnosť a taktiež zvuk je neporovnateľný. Taktiež je škoda, že OPEL nedodáva k modelu fabrický chip tuning, ktorý by pomohol aktívnej bezpečnosti auta. V tejto oblasti sa výčitka týka OPLU ako takého a nie samotnej INSIGNIE.

Spoľahlivosť a servis

Zatiaľ som sa nedostal na prvú prehliadku do servisu, ktorá ma čaká až po 25 000 km, avšak nedostatky, ktoré sa objavili: otváranie kufrových dverí – dotykové čidlo na kufrových dverách prestalo fungovať, bolo vymenené na záruku, dokonca bez obhliadky.

Najväčšie prednosti

Image
Úžitkové vlastnosti
Elegancia
Luxus ako v prémiových značkách (OPEL - bez urážky)
Najväčším plus CENA!!!

Najväčšie nedostatky

Motor v nízkych otáčka klepe, čo sa zmení pri 1800 otáčkach, potom ide kultivovane
Lenivá automatická prevodovka, niekedy jej treba pomôcť sekvenčným režimom, vtedy ak človek nechce čakať pár sekúnd, kým si preradí sama. Automatická prevodovka uberá na dynamike auta, ktorá je aj napriek tomu postačujúca.
Aj napriek nesúhlasu okolia by som uviedol, že nakladanie ťažších vecí do kufra nie je zrovna prechádzka ružovou záhradou, za čo môže asi 20 cm odskok nárazníka od hrany kufra.

Komentáre

01. 06. 2011, Redakcia Autozoru: Ďakujeme za super recenziu, ak vyhráš školu šmyku, určite sa na Slovakia ringu s týmnto autom vyblázniš :-)
03. 02. 2012, palkoza: Mrznúce Insignie. Vďaka palivovému filtru, ktorý je umiestnený pri pravom zadnom blatníku, uz pri mensich mrazoch nenastartujete, ak nemate palivo presytene aditivami pre nizke teploty. Po parkovaní vonku pomoze teplovzdušná pištoľ alebo na 5 minut vtiahnut do tepla. Pocas jazdy prietok paliva staci na nezamrznutie. Pocas mrazov na prelome januara a februara problemy maju vsetky Insignie.

Najnovšie recenzie

Všetky

Najnovšie zdieľané porovnania

Všetky

Najnovšie testy

Všetky

Pracujem ... Pracujem ...