Recenzia Chevrolet Aveo (2. generácia) sedan 1,3D SDE 71 kW LTZ

Autor: lebopreto | 27. 7. 2012
Príplatková výbava
Rok výroby 2012
Najazdené km v čase recenzovania cca. 26000

Prečo práve toto auto

Hľadal som malé auto na každodenné dochádzanie do práce, čo by dokázalo zniesť aj dlhšiu cestu na dovolenku alebo za prácou v zahraničí. Prvoradý pre mňa bol komfort, potom výkon a cena. Na Aveu ma oslovil najma vnutorný priestor v kabíne, veľký kufor (hovoríme o sedane, nie hatch) a stupeň výbavy ktorú Chevy ponúkal za rozumnú cenu.

Praktické vlastnosti

V najvyššej výbave ponúka Aveo mnoho komfortných prvkov na ktoré si človek rýchlo zvyzkne. Zadný parkovací senzor je nastavený tak že aj pri plnom tóne máte v zade rezervu asi 10 cm, ciže nárazu sa báť netreba ak sa necúva príliš rýchlo.

Takisto je fajn, že štart/stop systém prehodnocuje viacero faktorov medzi ktorými je aj teplota motora a teplota okolitého prostredia, stav nabitia batérie a zapnutá klíma či kúrenie. Vďaka tomu sa vám motor nebude vypínať hala-bala pri každom pustení spojky.

Veľkost spätných zrkadiel, ktorá ma zarazila už pri testovacej jazde, je tiež veľmi luxusná. Bez vačších problémov sa tak pri správnom nastavení zrkadiel dá eliminovať mŕtvy uhol.

Jazdné vlastnosti

Motor má svoje špecifiká, s ktorými sa treba vysporiadať. Jeho 210 Nm sa prejaví až keď začne ťahať turbo pri približne 1600 otáčkach. Tomu treba prispôsobiť aj radenie na 6-stupňovej prevodovke. Ak sa napríklad chystáte na okreske predbiehať 80 km/h idúce auto, na 6-tke by ste čakali večnosť na žiadúce zrýchlenie takže je žiadúce podradiť aby ste boli v ideálnych 1600 - 2500 otáčkach.

Z podvozku mám veľkú radosť. Na mäkkosť francúzskych áut sa nechytá ale zabezpečuje stabilnú jazdu v každom počasí na každom povrchu. Na slovenských cestách mi ho je trochu ľúto, ale ani pri prejazde našich jám nie je nadpriemerne hlučný alebo nekomfortný.

Spoľahlivosť a servis

Zatiaľ som nemal s autom žiaden problém. Je po prvej servisnej prehliadke, za ktorú som platil prijateľných 150 Eur. Jednoducho spokojnosť.

Najväčšie prednosti

Potešila ma najmä spotreba 1,3 litrového diesla. Pri každodennom jazdení do práce (50 km z čoho tretina je v BA a zvyšok po diaľnici) sa v týždennom priemere dostávam na čísla ako 4,2 - 4,5 l/100 km. V zimných mesiacoch na začiatku roka sa spotreba pohybovala okolo 4,8 - 5,0 l/100 km. Rýchlejšia jazda po nemeckých diaľniciach (pre Aveo je 180 km/h uz rychlejsia jazda :)) sa prejavila nárastom priemernej spotreby na 5,6. Pri rozumnom jazdení v meste je tiež spotreba mimoriadne nízka najmä vďaka (vypínateľnému) štart/stop systému (v číslach asi tak 4,6 l/100 km).

Okrem toho je Aveo aj napriek malému motoru príjemne hravé. A keď sa s ním človek naučí jazdiť, dá sa z neho vymáčknuť všetko, čo človek v rámci jazdy podľa predpisov môže potrebovať na slovenských cestách.

Najväčšie nedostatky

Nedostatky, ktoré som zatiaľ pozoroval sú skôr menšie. Chýba mi najmä ukazovateľ teploty motora a v palubnom počítači tiež nenájdete ukazovateľ aktuálnej spotreby.

Komentáre

Najnovšie recenzie

Všetky

Najnovšie zdieľané porovnania

Všetky

Najnovšie testy

Všetky

Pracujem ... Pracujem ...