Recenzia Kia cee'd 5D 1,6 CRDi VGT 85 kW TX

Autor: kiak domaci | 19. 8. 2012
Príplatková výbava balik komfort, hlinikove kolesa
Rok výroby 2012
Najazdené km v čase recenzovania 5000

Prečo práve toto auto

Mam uz na novom KIA Ceed najazdenych okolo 5k km, tak mozem trosku toto vozidielko zhodnotit. Na uvod chcem upozornit, ze mam za sebou cca 500k km na roznych autach vyhradne nemeckej produkcie v spektre nad 30k EUR, nie som ziadnym zatatym priaznivcom mimo europskej produkcie, alebo zavistlivym obhajcom "lacnych" modelov aut a ani nic nemam spolocne s KIA.
Som z tohto auticka nadseny preto pisem aj tu moj postreh.

Praktické vlastnosti

Spracovanie a vybava, design
Tu je produkt doslova dychvyrazajuci - to auto je PEKNE a MODERNE, ale nevypada ako raketoplan z Tokia. Skratka vsetko je kde ma byt, ale je to aj prve auto v ktorom nezyvam od nudy, packy, tlacitka vsetko tip top a predovsetkym vsetko rychlo aj funguje. Palubovka vkusna a radio hra - a hra v standarde sakra dobre. (neporovnatelne s VW)
Vybava je silnou strankou tohto auta - volant ma mnozstvo knoflickov - a usilovne vyuzivam VSETKY, toto je prve auto kde mi spolahlivo funguje hands free (druha strana ma aj pocuje) a rovnako hlasove ovladanie (juuesbii, sidii ... chyba akurat "rychlo sklop sedacky" a "bacha radar" :)... sedacky su zodpovedajuce triede, ale opaet lepsie ako v Skoda, porovnatelne s VW - opaet jedna vychytavka - v standarde elektricka bedrova opierka .. a v tomto pripade ju nie je trosku citit az v max polohe, ale citite ju v celom rozsahu, a min poloha neznamena, ze sa v sedacke "prepadnete", je urobena dobre a vyhovie kazdemu.
Interier - vsetko pozliepane a zosrubovane na velmi vysokej urovni (tesnenia dveri porovnatelne s Audi), palubovka s velmi dobreho materialu, vyplne dveri vkusne a ergonomicke. Lepsie ako VW alebo Skoda. Design mi pripada taka zmeska "toho dobreho" z europskeho a azijskeho dizajnu. Nemam co vytknut az na maly detail - palubovka je hlboka .. ked svieti slnko zhora, tak sa prieduchy odrazaju na prednom skle - riesenie - polarizacne bryle.
Exterier - to auto je jednoducho mnam mnam. Takto dizajnovo vydarene a agilne auto som este nemal. Nema ziadne nestandardne krivky kam sa nedostane kefa v umyvarke, tiez nic na tej karoserii za rychlej jazdy nehvizda. Kufor ma dvojite dno, sedacky v standarde sklopite a veselo sa da odniest aj vaecsi kus. Ale je to hatchback - ak mate octaviu combi - kufor Vam bude maly.
Garancie - 7 rokov, je silny argument.

Jazdné vlastnosti

Motor sa chova velmi kultivovane a je neuveritelne tichy (tichsi ako u renomovanych znaciek v autach vyssej triedy). Ked cakam na semaforoch, tak mam dojem, ze skapal. Celkovo hlucnost tohto auta je prekvapujuco nizka. Realna spotreba je pri slusnej jazde na hradskych cca 4,7 l, po nasich dialniciach 5.8 l, po zahranicnych 6,5 l. (spotreba prakticky "za nova") Motor je z pouzivatelskeho hladiska na vysokej urovni. Necha sa vytacat do obratok, kde presvedcivo potiahne, ale vseobecne mi dizle v otackach zneju komicky - tak pre moj styl jazdenia je to neuzaujimava vlastnost.

Prevodovka je komfortne odstupnovana a radi sa pomerne lahko a presne. V porovnani so Skoda, VW jej objektivne nemam co vytknut. Auto disponuje ukazovatkom spravneho radenia - to som vsak vypol ako prve :) .. Niekolko krat som zazil, ze auto po meste cukalo - pri cca 50 kmh, uvolneny plyun - ked nevedelo co ma robit. Pre oportunistov - ten isty problem som mal s predoslym autom premiovej znacky, ktore bolo 3x drahsie.

Riadenie
Standardna slabina ne-nemeckych vozidiel, v tomto pripade vsak neplati. Podvozok je primerany triede, porovnatelny s octaviou. Vobec nemusite mat strach, ze auto sa bude chovat nevyspytatelne alebo, ze strati Vasu doveru. Riadenie straca trochu dych nad 160kmh, kde nie je az tak presne - ale toto auto 160kmh pojde len zlomok svojej zivotnosti. Na mesto, hradske a dialnice kde je maximal 130 kmh je riadenie uplne rovnake ako u premiovych surodencov. Auto je velmi agilne a v mojej vybave ma magicke tlacitko na nastavovanie urovne podpory riadenia posilnovacom - zpociatku som si myslel, ze je to blbost - nie je. Naucil som sa prepinat medzi mestom a dialnicou a je to vcelku prakticke. Podvozok nie je ani tvrdy ani maekky ... nieco ako "maekky gauc" :) .. doplnenie - brzdy su neutralne (predchodca ich mal ovela agresivnejsie nastavene) a brzdia spolahlivo - ani na dialnici sa mi ich nepodarilo unavit - smekam klobouk.

Spoľahlivosť a servis

Zatial bez skusenosti so servisom, hodnotit spolahlivost je predcasne.

Najväčšie prednosti

motor, spracovanie, design, vybava, cena, hospodarnost, komfort, garancie, neutralita vozidla.

Toto auto je minimalne porovnatelne s jeho europskymi konkurentami a v pomere vykon cena ich predstihuje (bohuzial). Je to dobre ako sluzobak, nekompromisne urobite aj 1000km a nebudete to citit, auticko je vhodne aj pre 3-4 clennu familiu, pokial manzelka nema obsesiu v baleni sa na dovolenku

Najväčšie nedostatky

srobovacia antena, odlesky palubovky na prednom skle, nepresne riadenie vo vyssich rychlostiach. (nenasiel som zatial ziaden skutocny minus pre auto tejto triedy a ceny)

Aktualizácie

23. 08. 2012: jeden maly nedostatok - ak su nedovrete niektore dvere, tak dialkove ovladanie pri zamykani sklopi usi (zrkadla) a auto sa tvari ako zamknute .. ale zamknute nie je. V takomto pripade, by bolo lepsie, ak sa zrkadla vratia do povodnej polohy, aby si clovek vsimol, ze auto ostalo otvorene.
29. 08. 2012: cednik ma 10.000km, pneu chytaju lepsie stopu, auticko sa lepsie ovlada a subjektivne trochu stichlo a sadlo .. neda sa nischt vytknut ... svjetla sviti, houkacka houka...

Komentáre

23. 08. 2012, jma205: Hodnotná recenzia. Kombi je už na trhu, takže o rok/dva budem vážne rozmýšľať.
13. 10. 2014, jma205: Po dvoch rokoch hlásim, že misia bola splnená: Ceed SW 1,6 CRDi mi už hovorí pane. Zatiaľ len 2000 km. Oproti benzínovému Renaultu Mégane Grandtour 81 kW má Kia menší kufor a tragickú ergonómiu ovládania audia, tempomatu a telefónu. Motor mi prvé kilometre pripadal lenivý, postupne sa to zlepšuje. Na druhej strane je auto oproti Renaultu výrazne tichšie (aj keď si odmyslím vyššie otáčky benzínovéh motora), má lepšie sedačky, radenie a ovládanie klimatizácie. Priemerná spotreba zatiaľ 5,5 l (Renault bral o 2 l viac, ale to sa porovnávať nedá). Kěd najazdím trochu viac, možno napíšem vlastnú recenziu.

Najnovšie recenzie

Všetky

Najnovšie zdieľané porovnania

Všetky

Najnovšie testy

Všetky

Pracujem ... Pracujem ...