Recenzia Mazda 3 hatchback 1,6 MZR 77 kW Touring

Autor: Roman | 8. 12. 2012
Príplatková výbava Touring
Rok výroby 2005
Najazdené km v čase recenzovania 123 000
Mazda 3 v databáze Autozoru

Prečo práve toto auto

Zlá skúsenosť s francúzskym autom ma prinútila pomýšľať už nad nejakým spoľahlivejším autom. V hre bolo viac možností, ale po zhliadnutí reportov spoľahlivosti aut za posledných 7 rokov mi prišla ako dostupná možnosť - Mazda 3. Doposiaľ som si ju nejako extra nevšímal a ak som si všimol zadnú časť auta, tak vo mne vyvolávala kadejaké pocity. Avšak ak som si ju začal dlhšie obzerať a skúšať ju riadiť, presvedčila ma jednoznačne o tom, že práve toto auto je pre mňa. Okrem dizajnu, slušného interiéru, dobrého motora, ale aj skvelej výbavy, má aj celkom slušné bezpečnostné prvky. Konkurenciou Mazdy 3 je Toyota Auris, Ford Focus, VW Golf, a ďalšie podobné hatchbacky nižšej strednej triedy. Určite aj prémiové značky AUDI A3 alebo BMW 1 práve kvôli jazdným vlastnostiam.

Praktické vlastnosti

Mazda 3 prvej generácie je praktické a priemerne priestranné auto. Štyria ľudia sa v tomto päťmiestnom aute prevezú napriek tvrdšiemu sedeniu veľmi pohodlne. Veľa naznačuje aj rázvor, ktorý je jedným z najdlhších v nižšej strednej triede a to až 2640 mm, čo je viac ako u Octavie II generácie. Batožinový priestor má 346 litrov a po sklopení zadných delených sedačiek 675 litrov. Trochu prekáža to, že sa po sklopení sedadiel nevytvorí rovná plocha celého batožinového priestoru. Auto sa na prvý pohľad z vonku nezdá, ale akonáhle si sadnete dnu tak vás presvedčí, že miesta je v ňom dosť pre celú rodinu aj s detskými sedačkami.

Jazdné vlastnosti

Ak som si presadol z Renaultu Megane do Mazdy 3, mal som pocit, že som zrazu počas jazdy v centre diania! Tento pocit dnes dokáže zaručiť máloktorá značka. To je prvá a základná záležitosť, ktorú je potrebné spomenúť pri jazdných vlastnostiach. Je to pre vodiča dokonca istá forma zábavy. Okrem toho samotné auto má športový nádych a teda má celkom rado vyššie otáčky, na stlačenie plynového pedálu reaguje dokonale, prevodovka má krátke dráhy a veľmi šikovne sa ovláda tak ako samotné auto. Auto síce v odhlučnení nepatrí medzi dokonalé, ale toto sa pri všetkých pozitívach stráca. Podvozok auta je nastavený na svižnejšiu jazdu nielen na rovných cestách ale aj v zákrutách. Sedí na ceste veľmi dobre. Dôležité spomenúť to, že nemá rád priečne nerovnosti. Motor sám o sebe je spoľahlivý a svižný. 77 kw (105 koní) sa zdá síce málo, ale pri hmotnosti tohto auta a nastaveniu aké toto auto má, je to slušný výkon. Jazdí a predbieha sa mi a ním veľmi dobre. Zrýchlenie z nula na sto za 11,2 sekundy a maximálka 182 km za hodinu. Priemerná spotreba auta sa pohybuje okolo 7,5 litra na 100 km, pri úspornej jazde sa dá ísť aj pod 6 litrov. Autu chýba šiesty prevodový stupeň. Bezpečnú jazdu auta zabezpečujú okrem 6 airbagov a ďalších prvkov, aj rôzni elektronický asistenti ako ABS, ktoré je doplnené aj o systém EBD a brzdový asistent EBA. Nechýba stabilizačný systém DSC (inde známe ako ESP) a ani protiprešmykový systém TSC (inde známe ako ASR).

Spoľahlivosť a servis

Asi nikomu netreba predstavovať, že Mazdy vo všeobecnosti patria medzi najspoľahlivejšie autá na svete. Potvrdzuje to pravidelne aj report TUV. Dokonca v roku 2008 bola v spoľahlivosti na prvom mieste! Jeden nemecký rebríček hovorí aj o tom ako sú spokojní nemeckí zákazníci s konkrétnymi značkami a Mazda skončila na 6 mieste po BMW, Audi, Mini, Mercedes a Volvo. Zanechala za sebou značky ako VW, Ford, Honda, Toyota a ďalšie! Čo sa týka servisu okrem bežných záležitostí ako výmena oleja, kvapalín, filtrov, sviečok. doštičiek neobjavilo nič extra nezvyčajné. Po 120 000 km bolo treba vymeniť tlmiče a silentbloky na zadnej náprave. Je dôležité spomenúť to, že zadná časť karosérie, konkrétne okolo zadných dverí je náchylná na hrdzu. Majiteľ by to mal určite sledovať. Servis vo všeobecnosti nie je najlacnejší, ale ani najdrahší, ale pri tomto aute to majiteľa trápiť určite nebude.

Najväčšie prednosti

Medzi najväčšie prednosti auta patrí spoľahlivosť, skvelý pocit z jazdy, rado sa nechá vytočiť, dizajn, mrštnosť. Aj vďaka tomu som si značku Mazda veľmi obľúbil a ostanem jej zrejme verný.

Najväčšie nedostatky

Najväčším nedostatkom auta je to, že má náchylné časti karosérie na hrdzu a to v oblasti zadných dverí a zadných blatníkov. Je to ale riešiteľná záležitosť.

Komentáre

Najnovšie recenzie

Všetky

Najnovšie zdieľané porovnania

Všetky

Najnovšie testy

Všetky

Pracujem ... Pracujem ...