Recenzia Opel Insignia liftback 2,0 CDTI 118 kW Sport

Autor: sevic | 1. 6. 2011
Príplatková výbava AFL bi-xenony, Opel Eye - asistent opustenia pruhu + cita znacky, Flexride-adaptivny podvozok, sportovy volant s perforovanou kožou, sportove sedadla s certifikatom, znizeny podvozok, hlinikove pedale, riadenie citlive na rychlost, samozatmavovacie spatne zrkadlo, dazdovy senzor, parkovacie senzory, vyhrievane sedacky
Rok výroby 2009
Najazdené km v čase recenzovania 140 000km
Opel Insignia v databáze Autozoru

Prečo práve toto auto

Nový model - auto roka 2009
Dizajn
Štýl
Lacnejší servis a menej sa kradne ako VW

Opel bol už tradičná voľba po Vectrách 2003 2005 a 2007. Insignia prichádzala ako nový model takže nebol dôvod brať skladové vectry ale radšej si počkať na novinku. Bolo to auto roka 2009, po Slovensku nechodili takmer žiadne, takže tam bola troška aj exkluzivita, čo sa pri Opli často nestáva.

Je to Opel Insignia vo výbave Sport s motorom 2.0 CDTI (160k) v bielej farbe, vyrobená v lete roku 2009. Výbava sport obsahuje skoro to čo výbava Cosmo, má 18-palcové športové elektróny, športovú koncovku výfuku, športové hliníkové pedále, športové sedadlá a znížený podvozok s elektronicky nastaviteľnou tuhosťou atd. Biela farba okrem toho, že vyzerá veľmi dobre na tomto aute je aj zadarmo :D:D takže ušetríte ešte 500 eur... Najlepšia vec z príplatkovej výbavy sú natáčacie bi-xenony, ktoré majú v automatickom režime rôzne režimy svietenia - svetelný kužel sa predlžuje a rozširuje podľa rýchlosti (mesto/okreska/dialnica). Navyše sú na aute štýlové LED diódové denné svetlá, ktoré sa s halogénmi nerobia. Toto by som odporúčal každému, aby si priplatil. Auto je vybavené kamerou OPEL EYE, ktorá číta značky a následne ich zobrazuje na displeji pri tachometri (reálne nevidím veľmi pointu toho systému, navyše občas prehliada značky, keď končí značka križovatkou tak okrem rakúska kde je značka koniec zákazou za križovatkou ostane zákaz svietit až po ďalší) Druhá kamera stráži jazdné pruhy (za rok a pol minimálne využité. Auto len po tichu pípa pri vybočení z pruhu, neviem či by ma to zobudilo) potom vecičky ako automatické zapínanie svetiel v tuneli, dažďový senzor, parkovací asistent - ten je v insignii určite treba nakoľko je slabá viditeľnost cez zadné okno. Dobrá je možnosť vypnutia TC a ESP, ktorá vo Vectre chýbala občas. Vec, ktorú by som odporúčal každému v tomto aute je systém nastavovania podvozku FLEX RIDE. Dá sa objednať aj v iných výbavách ako Sport. Za tie peniaze sa to určite oplatí, to zistíte ak použijete režim TOUR napr. pri ceste do Prahy po českých dialniciach. Okrem podvozku sa mení aj odozva plynového pedálu a farba tachometru sa zmení z bielej na červenú-viď foto (príklad: mam konštantne stlačený plynový pedál, prepnem režim sport a auto pridá bez toho aby som stláčal plyn viac). Aby som nezabudol, auto je inak vnútri osvetlené LEDkami na červeno (rádio, kľučky dverí atd.) Veľmi užitočné je objednať si Insigniu ako liftback. Okrem zadného stierača sú so sedanom na nerozoznanie. Kufor je obrovský, ale čo z toho keď budete mať malinké zadné dvere sedanu, navyše pri liftbacku sa dá ešte zväčšiť vybraním dosky medzi oknom a kufrom. Bohužiaľ v kufri chýbajú akékoľvek odkladacie priestory okrem toho kde je rezerva. Prí nakladaní do kufra môžete počítať s tým, že sa zašpiníte o nárazník na 100%, ktorý je dosť hrubý.

Praktické vlastnosti

Dizajn - ľudia sa za ním otáčajú dokonca aj po 2rokoch

Bi-xenony, ktore maju schopnosť urobiť deň aj uprostred tmavej noci

športové sedačky s predĺženým sedákom, ktoré majú nielen výborné bočné vedenie, ale sú aj pohodlné pri dlhých cestách

odkladacie priestory v predných dverách kam sa zmesti aj 1,5l fľaša,

športové brzdy s väčším priemerom, ktoré majú vynikajúci účinok

kufor s veľkým objemom a dobrým prístupom k nákladu.

Aux konektor pre pripojenie mp3 prehrávača

elektronika vám dáva sama medziplyn pri preradzovaní smerom hore, počas státia nedovolí viac ako 3000 ot/min

osvetlený priestor nôh a osvetlenie zeme po otvorení dverí aspoň vidíte do čoho stúpite, poprípade ste už stúpili :)

Jazdné vlastnosti

Motor je dosť svižný a pružný na diaľnici sa dá zrýchlovať aj na 6ke, navyše v športovom režime máte po zrýchlení odozvy plynového pedálu ešte lepší pocit z dynamiky. Oproti 1,9CDTI 150k je lepší aj v nižších otáčkach okolo 1750 oproti predchádzajúcim 2000. Motor pri vyšších otáčkach robí príjemný zvuk oproti 1.9CDTI. Pri rozbiehaní je navonok ako starý ford transit, čistý diesel. Hospodárnosť oproti 1,9CDTI nie je lepšia ale dostačujúca. Prevodovka má pomerne krátke dráhy a krátku radiacu páku. Motor pri 130KMH toči len okolo 2000 ot/min. V meste pri jazde okolo 50 to chce jednoznačne trojku. Riadene je dostatočne ostré, určite lepšie ako vo Vectre, k tomu ten športový volant s perforovanou kožou... Mohol by byť trošku hrubší, až na perforovanú kožu je identický s volantom z cosmo. V bežnom režime je to preposilované, ale to je asi klasické pre tento segment a túto značku. V športovom režime je to lepšie, riadenie trošku ztuhne a je premenlivé v závislosti od rýchlosti. Nemám vôbec porovnané ako je na tom režim sport oproti tour čo sa týka spotreby, to by mohlo byť možno celkom zaujímave, ale na Sport nikdy nevydržím ísť dlhšie, lebo je to naozaj dosť tvrdé zvezenie. Auto drží výborne stopu v zákrutách za čo môžu 18palcové kolesá, športový režim na flexride dokonca dokáže mierne eliminovať nakláňanie karosérie. Auto mierne poskakuje pri priečnych prekážkach hlavne pri vačších rýchlostiach, ale jazdné vlastnosti sú o poznanie lepšie ako mala vectra.

spotreba sa pohybujem okolo 7 litrov, keď to človek šetrí dá sa ísť okolo 6,4 naopak ak tomu vytnete tak to vyskočí aj na 7,4

Spoľahlivosť a servis

začnem asi najväčším problémom a to vŕzganie stredného panelu začalo to najprv málo, ale teraz je to neznesiteľné a samozrejme servis s tým nič neurobí

pokazené otváranie kufra po 30 000km- menené v záruke
po 60 000km odišiel adaptívny tlmič- menený v záruke
pokazené vyhrievanie sedačky vodiča- po pol roku nakoniec vymenené v záruke
po zime sa zasekávali predné brzdy- výmena dosťičiek a kotúčov
o niečo neskôr ostávala vysieť zadná brzda a pískala asi ako vlaky ŽSR - výmena kotúčov a platničiek

jeden krát bol prepáleny softvér ECU, prvé modely mali vraj problém, auto občas trhalo- zvolávacia akcia opel

ešte po 100 000km odišli ložiská v aute bol totál hluk- výmena

po 115 000km sa objavil problém, že auto občas neťahá, ako keby nešlo turbo po ďaľšom naštartovaní ide normálne- opravená regulácia turba


Napriek mnohým negatívam ohľadom spoľahlivosti ako tu vidíte by som auto hodnotil kladne. Jazdné vlastnosti sú super a mnoho z týchto porúch sa Vám pravdepodobne nestane. Tie brzdy sa vraj sekajú pre nečistoty v zime, ale dá sa to podchytit ak sa strmene vyčistia dosť zavčas a nezbrúsia Vám jeden z kotúčov. Na internete mnoho ľudí píše o pokazenom vyhrievaní sedadla vodiča, to je až divné v akom počte. A to vŕzganie stredného panela som dokonca videl aj v TV testoch dokonca aj na OPC. Takže treba mať štastie ako to poskladajú vo fabrike, alebo začať čím prv reklamovať :)

Najväčšie prednosti

Dizajn +biela farba vyzerá super
Bi-xenony
Športové sedačky
Flexride
veľký a dobre prístupný kufor (viď foto)
dobré brzdy

(všetky sú vyššie rozpísané)

Najväčšie nedostatky

nízka strecha na zadných sedačkách
pod kapotu ide voda a blato = motor je celý špinavý (viď foto), to isté aj keď otvoríte dvere tak je tam špina a to je nepraktické pri nastupovaní
spätné zrkadielka sa pri daždivom počasí, či v zime zašpinia veľmi rýchlo (napr: vyčistené na agip vajnorská a sú špinavé hneď po pripojení sa na diaľnicu to je asi 4minuty)

tenší volant, športový mohol byť o kus hrubši, ale možno to rieši OPC volant

nekvalitný audio systém - rozmýšlal by som nad Infinity sound system za príplatok

nekvalitné materiály stredného panela - Vŕzgajú

Na bielej farbe je strašne vidieť špinu, muchy sa už pomaly ani nedajú umyť (ani ručne). Okrem toho je farba veľmi mäkká a predný nárazník a všetky blatníky su posiate dierkami od kameňov.

Malý displej 2riadkový je nedostatočný na zobrazenie informácií nielen z rádia, ale hlavne pri nastavovaní niečoho. (všetky ople s palubným počítačom mali vždy veľký displej aj Astra 1995)

Všetky nedostatky by som zhrnul ako také vychytávky, nič podstatné. Ale pru aute za 35 000e by sa už nemuseli objavovať

Aktualizácie

11. 06. 2011: 118 000 km na aute boli odstránené všetky nedostatky a je pridaných niekoľko fotografií

Komentáre

01. 06. 2011, Redakcia Autozoru: Druhá recezia na Insigniu za jeden deň? Nie že by to prekážalo, len zvláštna náhoda :-) ďakujeme za užitočné info
01. 06. 2011, sevic: tak videl som akurat Vas prispevok dnes na autovia faceboku tak ze hodim aj ja dake skusenosti :)
a ked este mate aj tu sutaz
10. 11. 2011, RadoN: \"ešte po 100 000km odišli ložiská v aute bol totál hluk- výmena\" - ktore ? zadne/predne? so servisom si spokojny? myslim rychlost, cenu prace a kvalitu.
mam Vectru direct a Insignia ma oslovila ako jej pokracovatel. viac by som prijal benzin.
11. 06. 2012, mmdd: s tym turbom ma to zaujima ... co presne tam nasli ako problem. Mam nieco podobne ....No mne to neskor prestalo uplne tahat.Kym som zasiel do servisu-auto slo,turbo nie.

Najnovšie recenzie

Všetky

Najnovšie zdieľané porovnania

Všetky

Najnovšie testy

Všetky

Pracujem ... Pracujem ...