Recenzia Škoda Octavia liftback 1,2 TSI 77 kW Ambiente

Autor: quen | 27. 5. 2011
Príplatková výbava Verzia XL,Autorádio Swing, Multifunkčný volant s Maxidot, malý kožený paket,predĺženie záruky,gumenné koberce
Rok výroby 2010
Najazdené km v čase recenzovania 10 375
Škoda Octavia v databáze Autozoru

Prečo práve toto auto

Naša rodina už po tretiu generáciu je verná automobilovej značke Škoda, preto pri kúpe nového auta prvá voľba padla na Škodu Octaviu.

Bratovi sa tiež páčil Peugeot 407, ponúkali nám diesel(1.6HDi) za cenu benzinu. Aj sme sa previezli ale ten interiér sa mi vôbec nepáčil. Ten maličký červeno podsvietený displej na stredovom panely, ktorý slúži aj na nastavenie kúrenia a aj rádia, a tie tlačidlá všetky rovnakej veľkosti len s inými obrázkami na nich, to sa mi vôbec nepáčilo. A tak som ho od toho odhovoril. Rozmýšľali sme aj nad inými autami(Golf Variant,Megane,Lancer) ale zhodli sme sa pre Octaviu. Čo sa týka farby, vybrali sme si Rosso Brunello čo je tmavo červená metalíza. Ostatné farby boli moc oblúbené u iných používateľov a tak sme sa rozhodli pre túto. Je v nej náznak luxusu a dynamiky.V chládku si zdá byť viac čierna, tmavá a zase naopak, na slnku je viac červená. Interiér je Active Grey, čo znamená dvojfarebný, sivo-čierny.

Motor sme si zvolili 1.2 TSI. Rozhodovali sme sa medzi 1.6MPI a 1.2 TSI. Hlavný dôvod je ekonomickosť motora a to vďaka šestke a veľkosti motora.

Praktické vlastnosti

Komfort je na svoju triedu na pomerne vysokej úrovni. Predné sedadlá sú veľmi pohodlné s dobrým bočným vedením(nebolí chrbát po dlhšom šoférovaní). Lakťová opierka je posuvná a výškovo nastaviteľná a spolu koženým volantom a riadiacou pákou sa šoféruje vynikajúco.

Veľkým prekvapením boli elektrické spätné zrkadlá ktoré sú širšie a väčšie ako na predchádzajúcich modeloch a vidno s nimi aj obrubník pri zadnom kolese a zároveň aj čo sa deje za vami(ak si ich samozrejme správne nastavíte) a to bez toho aby ste si naťahovali krk.

Klimatizácia je poloautomatická(Climatic), je výkonná, za pár sekúnd cítiť chlad.

Autorádio Swing, je na slušnej úrovni, prehrá mp3, vie čítať ID3 tagy, automaticky zosilňuje zvuk v závislosti od rýchlosti a rozumie si aj s Maxidot. Čo sa týka reproduktorov, tak tam som sa oklamal lebo v konfigurátore sú napisané 4 reproduktory, a tak som si myslel že vpredu aj vzadu, ale sú iba vpredu. Škoda to myslí asi tak, že dva výškové a dva stredo-basové reproduktory a to dá štyri. Čo už, človek sa učí na vlastných chybách. Dodatočné domontovanie stojí 70 eur + robota. Inak hrajú na dosť dobrej úrovni.

Veľmi si chválim denné svietenie, ktoré netreba zapínať. Rýchlo som si zvykol na tempomat a na ovládanie rádia multifunkčnými tlačidlami na volante. Nevýhodou volantu.že pri parkovaní pridám hlasitosť alebo zmením zobrazenie Maxidotu. Je to zavinené vysokou citlivosťou "valčekov". Jedine, čo mi chýba, sú zadné parkovacie senzory.

Čo sa týka úložných priestorov, je tam obrovský kufor ktorý sa dá zväčšiť jednoduchým sklopením zadných sedadiel. Vtedy tam vzniká posteľ pre dvoch. V predných dverách je priestor na fľašu a pri lakťovej opierke pre plechovky a pollitrové fľaše. Samozrejme sa dajú uskladniť veci aj v odkladacej schránke spolujazdca a lakťovej opierke. Páči sa mi, že sú klimatizované.

Jazdné vlastnosti

Motor sa výborne zabehol. Je tichý, dynamický a hlavne úsporný. Cítiť plný krútiaci moment (175Nm) už od 1500 otáčok až po 4200. Vyššie otáčky sú už zbytočné lebo motor "stráca dych". Pod 1500 otáčok motor dosť klepoce. Počítač radí radiť šestku už pri 70km/h, ale zdá sa mi to priskoro takže zvyknem radiť pri 80-90 km/h. Keď idem 90km/h v šestke a začne stúpanie, tak auto nevládze a treba buď poriadne zošliapnuť plyn alebo podradiť na piaty prevodový stupeň.

Spotreba je ďalším dobrým faktorom tohto motora. Počítač píše iba aktuálnu spotrebu a priemernú spotrebu(nie dlhodobú, lebo po dvoch hodinách státia sa vynuluje). Napríklad Levice-Nitra 5,4l/100km s predbiehaním a minimálnym prekračovaním povolených rýchlostí. Rýchlejšia, svižnejšia jazda za 5,8-6 l/100km. Levice-Bratislava za 5,7 l/100km. Tých 4,9 l/100km ktoré uvádza Škoda sa mi zdajú byť nereálne, ale možno pri max 75 km/h.

Riadenie je presné, aj keď niekedy neisté, možno je to spôsobené ekologickými pneumatikami a ich rozmerom (Continental EcoContact 3 195/65 R15). Chystám sa v budúcnosti obuť väčšie a širšie pneumatiky, čo by malo zlepšiť riadenie. Chválim posilňovač riadenia, ktorý pomáha v závislosti od rýchlosti.

Spoľahlivosť a servis

Našťastie so servisom ešte nemám žiadne skúsenosti, auto funguje bezchybne.

Najväčšie prednosti

Najväčšie prednosti sú dynamika v nízkych otáčkach, nízka spotreba, komfort a tradične veľký kufor.
Necítiť turbo efekt.

Najväčšie nedostatky

Vysoká sa mi zdá cena. Za vyše 16000 eur vám nedajú ani gumenné koberce(30 eur).
Určite treba väčšie a širšie kolesá. Zlepšia nielen jazdné vlastnosti, ale aj krajšie bude auto vyzerať.
Zvuk motora po naštartovaní za studena je dosť divný.

Aktualizácie

16. 12. 2011: Takže konečne čas na aktualizáciu ale len takú kratku: Leto: Brat s rodičmi bol na dovolenke v Chorvátsku. Komplet naložené, štyri osoby. Spotreba 6 litrov. Motor v pohode vládal, aj keď bolo cítiť, že je auto naložené, ale myslím si že je to normálne. Ďalej sa mi podaril rekord v spotrebe, LV-NR som dal za 4,5l/100km. A žiadne spomalovanie premávky, medzi dedinami 90-100km/h a v dedinách okolo 60km/h ale bolo prázdne auto a klíma vypnutá. Takže som prekonal udávanú spotrebu. Zima: Obuli sa Matador Nordicca 195/65 r15. Nie sú to niake extra pneu ale boli cez známeho za veľmi dobrú cenu. Dosť hučia a hlavne na dialnici sa dosť zvýšila spotreba. Ale veľmi som ich nestihol otesotvat, keďže auto bolo odcudzené 8.12. 2011 v Bratislave. Servis/Poruchy: Šoférová sedačka začala vŕzgať. Chcel som reklamovať ale nestihol som, dokonca ani prvú prehladku v servise keďže auto malo za sebou iba 25 000 km. Takže servis som ani nevidel. Ak NÁHODOU máte niake info o aute prosím napíšte: tbr.botka@gmail.com

Komentáre

27. 05. 2011, jma205: Takú spotrebu by som teda bral. Možno jazdím trochu svižnejšie, ale zase nie nejako extrémne. Nový R Mégane Grandtour 1,6 --> priemer 8 l v zime, 7,5 l v lete.
27. 05. 2011, Redakcia Autozoru: Prvá recenzia v druhej časti súťaže, ďakujeme! Super fotky aj text. Dúfame, že bude mať aj nejakú konkurenciu :-)
27. 05. 2011, shushen: Na margo tohto: \"Spotreba je ďalším dobrým faktorom tohto motora. Počítač píše iba aktuálnu spotrebu a priemernú spotrebu(nie dlhodobú, lebo po dvoch hodinách státia sa vynuluje).\"

Neviem ako je to u tejto generácie Octavie, ale u mňa na jednotkovej Fabii po krátkom stlačení tlačidla RESET na ovládanie pal. počítača prepne hodnoty na dlhodobé. Samozrejme po dlhšom stlačení (cca 3sek. a viac) sa všetky hodnoty vynulujú.

27. 05. 2011, Ogi11: \"ten interiér sa mi vôbec nepáčil. Ten maličký červeno podsvietený displej na stredovom panely, ktorý slúži aj na nastavenie kúrenia a aj rádia, a tie tlačidlá všetky rovnakej veľkosti len s inými obrázkami na nich, to sa mi vôbec nepáčilo. A tak som ho od toho odhovoril\"
No ak vám vadil len interiér auta tak je to potom veľmi divné vyberanie auta.

\"Pod 1500 otáčok motor dosť klepoce\"
Kristepane, vy jazdíte na takýchto otáčkach a dokonca ste skúšali ešte menej? Prvá vec aby motor dobre slúžil, auto nepodtáčať (najideálnejšie jazdiť na 2000 ot./m.)
27. 05. 2011, quen: Dakujem..
jma205- no mne sa zda ze je to dost velka spotreba na 1,6-ku
shushen- pozrem sa nato :-D ... totizto som poriadne manual ani nevidel, radsej sam objavujem :-)
Ogi11- to bolo na oko prve co mi vadilo, dalej som sa o to nezaujimal ... a nevravim ze jazdim na takych otackach(hlavne nie ked bol v zabehu) ale skusal som ... jazdim prevazne medzi 1800-2300 ale zalezi aj natom ci mesto alebo okreska :-)
30. 05. 2011, jma205: Zase to moje auto bolo o viac ako 1000 € lacnejšie, a je to kombi s oveľa lepšou výbavou. Aj tie gumené koberce mi grátis pribalili... Takže ušetrené euráče môžem pokojne vrážať do benzínu :-)
30. 05. 2011, quen: Sak jasne ale ja to porovnavam so starou octaviou 1.6 75koni z 97, ktora ma spotrebu okolo 8-9litrov ( tu mame popri tejto novej) ... A to jazdi vacsinou v meste ... Preto sa mi to zda byt na novu 1.6ku vela .. Cakal by som pod 7litrov :-)
30. 05. 2011, jma205: Aj ja som čakal tesne pod 7. Mégane predchádzajúcej generácie s rovnakým motorom mi žral 7 v lete, 7,5 v zime, čiže o pol litra menej. A to nemal 6-kvalt. Holt niečo sa asi pokazilo s Euro5 normou...
13. 06. 2011, sevic: otazka je aky je rozdiel v technike medzi motorom octavia 1,6 z roku 1997 a 1,6 z roku 2011 podla mna skoro ziadny, mozno ine casovanie ventilov a upravena riadiaca jednotka. Mali ste ist do dieslu 140 koni mohli ste mat spotrebu 6,0 pri inej jazde nie ked ides 70 na 6ke :)
13. 06. 2011, quen: no ist na 6ke 70 neni velka vyhra :-D .. neboj 6 litrov mam asi okolo 130-140km/h ;-)

Najnovšie recenzie

Všetky

Najnovšie zdieľané porovnania

Všetky

Najnovšie testy

Všetky

Pracujem ... Pracujem ...