Spoločnosť RW TÜV prevádzkuje (okrem iného) sieť staníc technickej kontroly v Nemecku, teda na jednom za najväčších a najvyspelejších automobilových trhov na svete. Od roku 1971 si štatistické údaje získané kontrolami nenecháva len pre seba, ale v spolupráci s magazínom Auto Bild ich publikuje ako pomoc pre motoristov pri výbere nového či ojazdeného auta. Ročne skontroluje milióny áut, naposledy to bolo vyše 7 miliónov.

Nemeckí technickí inšpektori na povinných prehliadkach kontrolujú vyše 100 parametrov auta, na účely TÜV Reportu sa však používa len 18 najdôležitejších. Ide najmä o stav bŕzd, náprav, výfuku a riadenia, tesnosť palivovej a mazacej sústavy, funkčnosť osvetlenia vozidla. Do zverejnených rebríčkov sa dostane len taký model, na ktorom bolo vykonaných minimálne 10 000 prehliadok. Výsledky sa kategorizujú do piatich vekových skupín - keďže Autozor sa zameriava na nové autá, uvádzeme len prvé dve (2- až 3-ročné autá - pozri tabuľku nižšie) a 4- až 5-ročné autá (pozri tabuľku na ďalšej stránke). Percentuálna hodnota znamená, koľko z kontrolovaných áut malo vážne a nebezpečné závady. Teda 7 % znamená, že takých áut bolo 7 zo 100.

TÜV Report pri percentuálnych hodnotách uvádza aj priemerný počet najazdených kilometrov počas kontroly, no nerozlišuje medzi firemnými a súkromnými autami, ani medzi exkluzívnymi autami, o ktoré sa majitelia zvyčajne dobre starajú, a masovými modelmi, ktorých majiteľov často zaujíma iba to, či auto ráno naštartuje. Štatistiky nepokrývajú ani drobné, no život strpčujúce závady, a nevyjadrujú ani mieru spokojnosti majiteľov. Napriek tomu sú jedným z mála dôveryhodných zdrojov informácií o náchylnosti áut k poruchám.

Nový TÜV Report zvyčajne vychádza v decembri a je platný na nasledujúcich 12 mesiacov. TÜV Report 2012 vyšiel v decembri 2011 a vychádza z údajov zozbieraných od leta 2010 do leta 2011. Údaje o poruchovosti modelov na Autozore aktualizujeme priebežne spolu s aktualizáciou cien. Ak ku konkrétnemu autu neuvádzame žiadnu alebo len 1 hodnotu poruchovosti, znamená to, že daný model v danej vekovej kategórii jednoducho v TÜV Reporte nefiguroval.

AutoBild TÜV Report 2012: 2-3-ročné autá
Poradie Model Výskyt vážnych porúch (%) Priemerne najazdené (km)
1 Toyota Prius 1,9 39 000
2-3 Mazda 2 2,6 34 000
2-3 Toyota Auris 2,6 38 000
4-5 Porsche Boxster/Cayman 2,8 31 000
4-5 Volkswagen Golf Plus 2,8 40 000
6 Ford Fusion 3,0 34 000
7 Toyota Verso 3,1 47 000
8 Mazda 3 3,2 39 000
9-10 Opel Agila 3,3 25 000
9-10 Suzuki SX4 3,3 38 000
11-14 Porsche 911 3,4 32 000
11-14 Volkswagen Eos 3,4 38 000
11-14 Volkswagen Phaeton 3,4 54 000
11-14 Volkswagen Tiguan 3,4 51 000
15 Toyota RAV4 3,5 46 000
16-17 Smart ForTwo 3,6 30 000
16-17 Toyota Avensis 3,6 55 000
18-19 Mazda 6 3,8 44 000
18-19 Toyota Yaris 3,8 35 000
20 Mazda MX-5 3,9 29 000
21-22 Opel Meriva 4,0 34 000
21-22 Seat Ibiza 4,0 35 000
23 Audi A3 4,1 51 000
24-25 Audi A8 4,2 81 000
24-25 Renault Modus 4,2 33 000
26 Volkswagen Golf 4,2 51 000
27-29 Audi TT 4,3 40 000
27-29 Opel Astra 4,3 50 000
27-29 Suzuki Swift 4,3 35 000
30-31 Audi A4 4,4 64 000
30-31 Ford Fiesta 4,4 35 000
32-34 Ford C-Max 4,5 47 000
33-34 Mercedes C 4,5 51 000
33-34 Mercedes SLK 4,5 31 000
35-37 Audi A6 4,6 83 000
35-37 Opel Tigra TwinTop 4,6 29 000
35-37 Toyota Aygo 4,6 33 000
38-39 BMW rad 1 4,7 43 000
38-39 Ford Focus 4,7 50 000
40-41 Nissan Micra 4,8 33 000
40-41 Volkswagen Beetle 4,8 32 000
42-43 Honda Jazz 4,9 32 000
42-43 Seat Altea 4,9 47 000
44-46 BMW rad 3 5,0 56 000
44-46 Opel Vectra 5,0 64 000
44-46 Renault Laguna 5,0 52 000
47-48 Opel Corsa 5,1 35 000
47-48 Suzuki Grand Vitara 5,1 43 000
49 Mercedes CLK 5,2 39 000
50-52 Audi A5 5,3 61 000
50-52 Volkswagen Touran 5,3 68 000
50-52 Volvo S40/V50 5,3 63 000
53 Honda CR-V 5,4 46 000
54-59 BMW rad 5 5,5 72 000
54-59 Ford S-Max 5,5 75 000
54-59 Mini 5,5 36 000
54-59 Renault Clio 5,5 37 000
54-59 Škoda Octavia 5,5 65 000
54-59 Volkswagen Passat 5,5 87 000
60-62 Honda Civic 5,6 41 000
60-62 Mercedes B 5,6 44 000
60-62 Mitsubishi Outlander 5,6 52 000
63-64 Nissan Note 5,6 38 000
63-64 Volvo V70 5,6 73 000
65-66 Mazda 5 5,7 47 000
65-66 Mitsubishi Colt 5,7 36 000
67-70 Hyundai i30 5,8 40 000
67-70 Mercedes A 5,8 36 000
67-70 Seat Leon 5,8 48 000
67-70 Škoda Fabia 5,8 38 000
71-73 BMW X5 5,9 68 000
71-73 Renault Twingo 5,9 33 000
71-73 Volvo C30 5,9 47 000
74-75 Opel Zafira 6,0 56 000
74-75 Renault Scénic 6,0 45 000
76 Citroën C1 6,1 36 000
77 Nissan Qashqai 6,3 45 000
78-80 Audi Q7 6,4 73 000
78-80 BMW Z4 6,4 33 000
78-80 Volkswagen Caddy 6,4 59 000
81-82 Ford Mondeo 6,5 69 000
81-82 Škoda Roomster 6,5 45 000
83 Alfa Romeo 147 6,6 40 000
84 Opel Antara 6,7 47 000
85-86 Fiat 500 6,8 32 000
85-86 Peugeot 107 6,8 33 000
87-89 Ford Galaxy 6,9 76 000
87-89 Mercedes E 6,9 79 000
87-89 Volkswagen Touareg 6,9 65 000
90-91 Mercedes M 7,0 63 000
90-91 Volkswagen Polo 7,0 38 000
92-96 Citroën C4 Picasso 7,1 51 000
92-96 Fiat Bravo 7,1 43 000
92-96 Ford Ka 7,1 34 000
92-96 Seat Alhambra 7,1 60 000
92-96 Volkswagen Fox 7,1 36 000
97-98 Honda Accord 7,2 51 000
97-98 Nissan X-Trail 7,2 53 000
99 Fiat Grande Punto 7,3 38 000
100 Mercedes S 7,5 70 000
101-102 BMW X3 7,6 54 000
101-102 Hyundai Tucson 7,6 41 000
103-105 Citroën C3 7,7 35 000
103-105 Hyundai Getz 7,7 34 000
103-105 Kia Rio 7,7 41 000
106 Chevrolet Aveo 7,8 34 000
107-108 Kia Cee'd 8,0 48 000
107-108 Volkswagen Sharan 8,0 72 000
109 Kia Picanto 8,3 33 000
110 Renault Mégane 8,4 50 000
111-112 Peugeot 207 8,5 37 000
111-112 Peugeot 308 8,5 42 000
113-114 Citroën Berlingo 8,7 50 000
113-114 Citroën C2 8,7 36 000
115-117 Daihatsu Sirion 8,8 33 000
115-117 Chevrolet Spark 8,8 32 000
115-117 Renault Kangoo 8,8 42 000
118 Kia Sorento 9,2 56 000
119-120 Alfa Romeo 159 9,4 56 000
119-120 Peugeot 407 9,4 62 000
121 Citroën C4 9,5 46 000
122 Hyundai Atos 10,0 30 000
123 Hyundai Santa Fe 10,1 54 000
124 Citroën C5 11,5 59 000
125 Fiat Panda 11,6 34 000
126 Renault Espace 12,2 66 000
127 Dacia Logan 12,5 52 000
Prameň: Autobild TÜV Report 2012