Spoločnosť RW TÜV prevádzkuje (okrem iného) sieť staníc technickej kontroly v Nemecku, teda na jednom za najväčších a najvyspelejších automobilových trhov na svete. Od roku 1971 si štatistické údaje získané kontrolami nenecháva len pre seba, ale v spolupráci s magazínom Auto Bild ich publikuje ako pomoc pre motoristov pri výbere nového či ojazdeného auta. Ročne skontroluje milióny áut, naposledy to bolo vyše 7 miliónov.

Nemeckí technickí inšpektori na povinných prehliadkach kontrolujú vyše 100 parametrov auta, na účely TÜV Reportu sa však používa len 18 najdôležitejších. Ide najmä o stav bŕzd, náprav, výfuku a riadenia, tesnosť palivovej a mazacej sústavy, funkčnosť osvetlenia vozidla. Do zverejnených rebríčkov sa dostane len taký model, na ktorom bolo vykonaných minimálne 10 000 prehliadok. Výsledky sa kategorizujú do piatich vekových skupín - keďže Autozor sa zameriava na nové autá, uvádzeme len prvé dve (2- až 3-ročné autá - pozri tabuľku na ďalšej stránke) a 4- až 5-ročné autá (pozri tabuľku nižšie). Percentuálna hodnota znamená, koľko z kontrolovaných áut malo vážne a nebezpečné závady. Teda 7 % znamená, že takých áut bolo 7 zo 100.

TÜV Report pri percentuálnych hodnotách uvádza aj priemerný počet najazdených kilometrov počas kontroly, no nerozlišuje medzi firemnými a súkromnými autami, ani medzi exkluzívnymi autami, o ktoré sa majitelia zvyčajne dobre starajú, a masovými modelmi, ktorých majiteľov často zaujíma iba to, či auto ráno naštartuje. Štatistiky nepokrývajú ani drobné, no život strpčujúce závady, a nevyjadrujú ani mieru spokojnosti majiteľov. Napriek tomu sú jedným z mála dôveryhodných zdrojov informácií o náchylnosti áut k poruchám.

Nový TÜV Report zvyčajne vychádza v decembri a je platný na nasledujúcich 12 mesiacov. TÜV Report 2012 vyšiel v decembri 2011 a vychádza z údajov zozbieraných od leta 2010 do leta 2011. Údaje o poruchovosti modelov na Autozore aktualizujeme priebežne spolu s aktualizáciou cien. Ak ku konkrétnemu autu neuvádzame žiadnu alebo len 1 hodnotu poruchovosti, znamená to, že daný model v danej vekovej kategórii jednoducho v TÜV Reporte nefiguroval.

AutoBild TÜV Report 2012: 4-5-ročné autá
Poradie Model Výskyt vážnych porúch (%) Priemerne najazdené (km)
1 Volkswagen Phaeton 2,4 76 000
2 Toyota Prius 3,3 62 000
3 Porsche Boxster/Cayman 4,5 45 000
4-5 Toyota RAV4 4,9 62 000
4-5 Volkswagen Eos 4,9 51 000
6-7 Mazda 2 5,2 49 000
6-7 Toyota Verso 5,2 68 000
8 Audi A8 5,3 112 000
9 Volkswagen Golf Plus 5,4 59 000
10-11 Mazda 3 5,8 63 000
10-11 Toyota Avensis 5,8 75 000
12 Porsche 911 6,0 46 000
13-14 Ford Fusion 6,1 50 000
13-14 Toyota Corolla 6,1 60 000
15-16 Audi A4 6,2 89 000
15-16 Toyota Yaris 6,2 48 000
17-18 Mercedes SLK 6,4 44 000
17-18 Opel Corsa 6,4 44 000
19 Audi A6 6,5 108 000
20 Honda Civic 6,7 63 000
21 Audi A3 6,8 73 000
22 Volkswagen Golf 6,9 66 000
23-25 Audi TT 7,0 56 000
23-25 Ford C-Max 7,0 65 000
23-25 Mazda 5 7,0 70 000
26 Mini 7,1 41 000
27-28 Ford Fiesta 7,2 52 000
27-28 Mazda 6 7,2 72 000
29-30 Ford S-Max 7,3 85 000
29-30 Mazda MX-5 7,3 43 000
31 Suzuki Grand Vitara 7,6 62 000
32 Nissan Almera 7,8 57 000
33-35 BMW rad 3 7,9 76 000
33-35 Ford Focus 7,9 71 000
33-35 Honda Jazz 7,9 55 000
36 Honda Accord 8,0 76 000
37 Nissan Note 8,1 56 000
38-39 Audi A2 8,2 63 000
39-39 Volkswagen Beetle 8,2 51 000
40 Mercedes S 8,3 88 000
41 Toyota Aygo 8,5 53 000
42 Volvo S40/V50 8,5 86 000
43-46 Audi Q7 8,6 92 000
43-46 Mercedes CLK 8,6 61 000
43-46 Seat Altea 8,6 70 000
43-46 Volkswagen Touareg 8,6 92 000
47-48 Mercedes B 8,7 60 000
47-48 Opel Tigra TwinTop 8,7 47 000
49 Ford Mondeo 8,8 91 000
50-51 Hyundai Getz 8,9 54 000
50-51 Renault Clio 8,9 52 000
52 Mercedes M 9,0 89 000
53-54 Mitsubishi Colt 9,1 57 000
53-54 Opel Meriva 9,1 51 000
55 Opel Agila 9,2 49 000
56 Mercedes A 9,3 54 000
57 Volkswagen Touran 9,4 86 000
58 Honda CR-V 9,5 75 000
59-62 BMW rad 1 9,6 65 000
59-62 Seat Leon 9,6 71 000
59-62 Smart For-Four 9,6 64 000
59-62 Škoda Octavia 9,6 86 000
63 Opel Zafira 9,7 74 000
64 Mercedes C 10,1 79 000
65-66 Citroën C1 10,2 53 000
65-66 Volkswagen Passat 10,2 102 000
67-68 Nissan Micra 10,5 53 000
67-68 Renault Modus 10,5 51 000
69 Smart For-Two 10,6 48 000
70-71 Seat Alhambra 10,7 92 000
70-71 Volkswagen Caddy 10,7 83 000
72-75 BMW X3 10,9 80 000
72-75 Peugeot 107 10,9 50 000
72-75 Suzuki Swift 10,9 54 000
72-75 Volkswagen Sharan 10,9 97 000
76-77 BMW Z4 11,0 48 000
76-77 Opel Vectra 11,0 83 000
78 Citroën Xsara Picasso 11,2 64 000
79 Volkswagen Polo 11,3 54 000
80-82 Kia Rio 11,5 60 000
80-82 Nissan X-Trail 11,5 78 000
80-82 Opel Astra 11,5 69 000
83 Ford Galaxy 11,9 89 000
84 Renault Scénic 12,0 67 000
85 Škoda Fabia 12,2 65 000
86 Chevrolet Kalos 12,4 52 000
87 Chevrolet Matiz/Spark 12,5 46 000
88-90 BMW rad 5 12,8 97 000
88-90 Hyundai Tucson 12,8 64 000
88-90 Renault Twingo 12,8 52 000
91 Volkswagen Fox 12,9 55 000
92 Alfa Romeo 159 13,0 76 000
93-95 Daihatsu Sirion 13,2 54 000
93-95 Hyundai Atos 13,2 45 000
93-95 Mercedes E 13,2 110 000
96 Kia Sorento 13,4 80 000
97 Seat Ibiza 13,5 61 000
98 Citroën C3 13,7 56 000
99-100 Fiat Panda 13,8 51 000
99-100 Kia Picanto 13,8 51 000
101-102 Citroën C5 14,0 85 000
101-102 Ford Ka 14,0 49 000
103 Citroën C2 14,4 58 000
104-105 Alfa Romeo 147 14,5 66 000
104-105 Renault Mégane 14,5 72 000
106 Volvo V70 14,6 107 000
107 Hyundai Santa Fe 14,7 71 000
108 Citroën Berlingo 14,9 74 000
109 Fiat Grande Punto 15,2 59 000
110 Citroën C4 15,3 68 000
111 Peugeot 407 16,8 84 000
112 BMW X5 16,9 95 000
113 Renault Kangoo 17,3 68 000
114 Peugeot 206 17,4 57 000
115 Peugeot 307 18,0 69 000
116 Fiat Stilo 19,1 75 000
117 Renault Laguna 19,6 81 000
118 Nissan Primera 20,6 78 000
119 Dacia Logan 21,1 69 000
120 Renault Espace 22,9 85 000
Prameň: Autobild TÜV Report 2012