21. 10. 2010 - Do modelového radu Audi Q7 pribudol nový brat - ekonomická verzia 3,0 TDI quattro 150 kW. Priemerná spotreba veľkého SUV dosahuje 7,2 litra nafty na 100 km, čo je najlepšia hodnota spomedzi priamych konkurentov. Trojlitrový vznetový šesťvalec pritom na rozhýbanie ťažkého auta úplne postačuje, a to namä vďaka krútiacemu momentu 450 Nm, ktorý je k dispozíci pri otáčkach 1250 až 2750 za minútu.

Auto je vybavené 8-stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic a stálym pohonom všetkých kolies quattro. Motor spĺňa normu Euro5, váži necelých 200 kg a jeho špecialitou je inovatívny systém chladenia s oddelenými okruhmi pre hlavu valcov a blok motora. Kým sa motor nezohreje na prevádzkovú teplotu, chladiaca zmes cirkuluje len v hlave valcov. Vstrekovanie typu common-rail s rýchlymi piezoelektrickými vstrekovačmi dosahuje maximálny tlak 2000 barov.

K úspornosti tejto verzie Q7 prispeva aj systém štart-stop. Systém na rekuperáciu energie pri brzdení je v štandardnej výbave. Čo sa týka dynamických parametrov, zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa udeje za 9,1 sekundy a maximálna rýchlosť dosiahne 205 km/h vo verzii s príplatkovým pneumatickým pružením. Vo verzi s klasickými oceľovými pružinami je to 202 km/h. Prevodovka disponuje off-road režimom, v teréne sa zíde aj asistenčný systém na jazdu z kopca.

audi q7 30 tdi

S rázvorom presne 3 metre a dĺžkou 5,09 m patrí Audi Q7 k najväčším európskym SUV. Interiér sa dodáva v 5-, 6- a 7- miestnej konfigurácii. V Nemecku sa najlacnejšia verzia predáva za 51 800 €, čím výrobca znížil základnú cenovú hladinu v triede o pár tisíc euro nadol.

Redakcia Autozor.sk, foto - Audi