Americká automobilka Ford začne do modelov Fiesta, Ka a pripravovaného malého MPV B-Max montovať nový benzínový trojvalec s objemom 1,0 litra, ktorý vyvinuli inžinieri britského technického centra Fordu v Duntone. Ide o najmenší sériovo vyrábaný motor v histórii značky.

Výrobca tvrdí, že poskytne rovnaké dynamické parametre ako tradičné štvorvalce s objemom do 1,6 litra, a to pri nižšej spotrebe paliva. Okrem nového motora Ford predstavil dve nové prevodovky - osemstupňový automat a špeciálnu prevodovku pre hybridné vozidlá, ktorá sa prvý raz objaví v novom modeli s premiérou naplánovanou na koniec tohto roka.

Ford Ka
Ford Ka

S novým motorom má Ford veľké plány aj v USA - krajine, kde sa ešte donedávna agregát s takým objemom považoval za vhodný iba ak do motorky. Vysoké ceny paliva a nástup hybridov na trh spôsobili zmenu v zmýšľaní spotrebiteľov. Spotreba sa dostala medzi hlavné kritériá pri rozhodovaní o kúpe a kto zákazníkovi ponúkne auto so spotrebou hybridu, ale za výrazne nižšiu nákupnú cenu, má veľkú šancu uspieť.

Litrový trojvalec EcoBoost je nabitý modernými technológiami: preplňovanie turbodúchadlom, priame vstrekovanie paliva, dvojité nezávislé variabilné časovanie ventilov Ti-VCT, priamejší kľukový hriadeľ, výfukové potrubie integrované do hlavy valcov, oddelené chladiace okruhy pre blok motora a hlavu valcov. Ďalšie podrobnosti budú známe po septembrovom frankfurtskom autosalóne.

Ford nezanedbáva ani vývoj hybridných vozidiel a elektromobilov. Na budúci rok uvedie na americký trh päť nových modelov, v ktorých pohone bude rôznymi spôsobmi zakomponovaný elektromotor. Do Európy sa pravdepodobne dostanú s ročným oneskorením.

Redakcia Autozor.sk, foto - Ford