Tretí diel fotoseriálu nielen pre pamätníkov. Osemdesiate roky boli bohaté na legendy, z ktorých niektoré stále vídame na cestách. Vybrali sme až 39 áut, preto je tento diel rozdelený na dve samostatné časti. Prvú sme uverejnili včera.

Ak nie je uvedené inak, roky pri modeloch znamenajú začiatok výroby modelového radu, nie rok výroby auta na fotke. Galériu s väčšími obrázkami nájdete na našej Facebook stránke. Pozrite si aj predchádzajúce diely seriálu:


Opel Manta / 1981. Športová legenda, okolo ktorej sa svojho času zgrupovali početné fankluby. Nástavce blatníkov a spoilery auto na fotke esteticky kazia, v sériovom vyhotovení verzii vyzeralo elegantnejšie.


Opel Corsa / 1982


Opel Senator / 1982. Mať aj vo vyššej strednej triede verziu kupé bolo vtedy povinnosťou, kombi sa ešte vôbec nenosili.


Peugeot 205 / 1983. Veľmi vydarený model, ktorý sa vo výrobe udržal vyše desaťročie a predali sa z neho milióny kusov. Značka na jeho popularitu novšími modelmi nedokázala adekvátne nadviazať.


Peugeot 205 GTI / 1989. Dobre vyzeral a najmä so silnejším motorom (v ponuke boli verzie 1,6 a 1,9) na ceste predvádzal zázraky. Dá sa povedať, že toto auto zadefinovalo kategóriu hot-hatch, hoci tá sa dnes už veľkostne posunula o stupeň vyššie. Kto by odmietol mať takýto kúsok v garáži na občasné víkendové povozenie sa...


Peugeot 309 / 1986. Ideálne nízkorozpočtové rodinné auto svojej doby.


Renault Fuego / 1980. Plagát s Fuegom, ktoré sa vďaka tuzexovým dodávkam občas dalo vidieť aj na domácich cestách, nemohol v 80. rokoch chýbať v izbe žiadneho sídliskového chalana.


Renault Espace / 1984. Prvá generácia Európanom ukázala, že veľké auto môže byť aj praktické a na odvezenie početnej rodiny netreba objednávať autobus. Doteraz trvajú spory s Chryslerom Voyager o to, kto vlastne založil triedu veľkopriestorových osobných áut.


Seat Ibiza / 1984. Prvý samostatne vyvinutý model španielskej automobilky, ktorá dovtedy vyrábala prispôsobené konštrukcie Fiata. Nadčasový dizajn má na svedomí Giorgetto Giugaro a ide o upravený návrh Golfa 2. generácie - ten mu Volkswagen zamietol.


Škoda Favorit / Forman / 1987. Vďaka Favoritu sa Škodovka stala najúspešnejšou (vlastne jedinou úspešnou) automobilkou bývalého východného bloku. Na fotke sú modely po veľkej modernizácii (1992) a v limitovanom vyhotovení Silver Line (1994). Za týmito autami sa ľudia na našich uliciach kedysi obzerali ako dnes za Ferrari.


Subaru Justy / 1984. Áno, s pohonom 4x4.


Subaru Alcyone / 1985. Exot s nevysloviteľným menom a neuveriteľne tvarovaným zadkom v tom čase populárnymi vyklápacím svetlami, ktorý sa v Európe prakticky nevyskytoval.


Suzuki Swift / 1985. Porovnajte si s aktuálnou generáciou.


Toyota Corolla / 1983. Ťažko uveriť, že v roku 1983 prišla na svet už piata generácia Corolly. V USA sa predávala aj ako Chevrolet Nova.


Volvo 480ES / 1986. Model zacielený najmä na americký trh, ktorým chcela značka prekonať vžitú predstavu o Volve ako o nudnom aute úradníckych rodín z predmestia.


Volvo 780 / 1985. Veľké kupé pre Volvo navrhol Bertone, ktorý ho v Taliansku aj montoval. Hranaté tvary boli v móde najmä za morom a Volvo sa pretekalo s Cadillacom, kto vyrobí hranatejšie auto.


Volkswagen Passat / 1981. Druhá generácia Passatu ešte nebola etalónom strednej triedy, svoje miesto na trhu si hľadala ako racionálna alternatíva pre triezvo uvažujúcich otcov rodín.


Volkswagen Golf / 1983. Netreba špeciálne predstavovať. Prvá aj druhá generácia Golfa sa licenčne vyrábala v bývalej socialistickej Juhoslávii (v Bosne). Počas letných dovoleniek sme "jugošom" ich Golfy potichu, ale intenzívne závideli.


Volkswagen Polo / 1983. Druhá generácia modelu od VW do tretice.

Redakcia Autozor.sk, foto - výrobcovia