BMW M5

Piata generácia napredávanejšieho vysokovýkonného prémiového sedanu na svete prichádza so zásadnou novinkou pod prednou kapotou. Novovyvinutý motor 4,4 V8 s dvojitým turbom, priamym vstrekovaním benzínu a variabilným časovaním ventilov dáva maximálny výkon 412 kW pri 6000 - 7000 otáčkach za minútu a maximálny ktútiaci moment 680 Nm od 1500 otáčok za minútu. Vďaka veľkému objemu a dvojitému prepĺňaniu netrpí žiadnou turbodierou, to by fanúšikovia klasických atmosférických 8- a 10-valcov značke neodpustili.

Moderné motorárske technológie priniesli em-päťke okrem zvýšenia výkonových parametrov (+10 % výkon, +30 % krútiaci moment) aj podstatné zníženie spotreby. Hodnota 9,9 litra na 100 km v kombinovanom cykle je o 30 % nižšia ako mal predchodca. Bežnému vodičovi sa to môže zdať veľa, no pri danom výkone je BMW M5 naozaj rekordér v úspornosti. Pomáhajú mu k tomu aj systémy, ktoré by ste v športovom aute nečakali - automatické vypínanie a štartovanie motora pri zastavení či rekuperácia brzdnej energie.

BMW M5

Auto zrýchli z nuly na stovku za 4,4 sekundy. Maximálka je v štandarde obligátne elektronicky limitovaná na 250 km/h, no kto si priplatí za M Driver’s paket, ten môže vešať na YouTube videá zobrazujúce ručičku tachometra za hranicou 300 km/h. Samozrejme, výrobca myslel aj na časté prípady, kedy za volantom M5 sedí človek s podstatne hrubšou peňaženkou ako vodičskými skúsenosťami. Auto okrem upraveného podvozka drží na ceste viac elektroniky ako mali kozmické lode pre dvadsiatimi rokmi. 

Ak by niekomu nestačil pocit, že policajná hliadka ho môže na diaľnici chytiť len za pomoci vrtuľníka, môže si dať do M5 namontovať zábavné a komunikačné zariadenia od výmyslu sveta. Podľa nás by bolo praktickejšie ponúkať držiaky na letecké vrecká pre prípad nevoľnosti pasažiera.

BMW M5
BMW M5

Redakcia Autozor.sk, foto - BMW