V novembri 2010 zaregistrovali na Slovensku 7042 nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony (kategórie M1 a N1). Znamená to nárast o 36 percent oproti rovnakému mesiacu roka 2009. November tak ako druhý mesiac tohto roku (prvým bol október) priniesol medziročné zvýšenie odbytu a zároveň ide o najlepší novembrový výsledok za posledné tri roky.

Registrácie nových osobných a malých nákladných automobilov na Slovensku
graf predaja november 2010

Kumulatívne za prvých jedenásť mesiacov 2010 zaregistrovali 62 621 nových áut. Predstavuje to medziročný pokles o 25,41 %, keďže za rovnaké obdobie vlaňajška pribudlo 83 952 nových áut. Rebríček najpredávanejších značiek podľa kumulatívneho predaja v tomto roku vedie Škoda s trhovým podielom 19 percent. Druhý Volkswagen má 7,13 percenta a tretí Renault 7,06 percenta. Ďalšie poradie: 4. Peugeot 6,64 %, 5. Citroen 6,22 %, 6. Kia 5,97 %, 7. Hyundai 4,79 %, 8. Fiat 4,35 %, 9. Ford 4,19 % 10. Toyota/Lexus 4,18 %, 11. Suzuki 4,15 % a tucet najpredávanejších značiek uzatvára 12. Opel s 3,71 %.

Je prakticky nemožné, aby celoročný výsledok 2010 neznamenal pokles predaja oproti roku 2009, kedy sa predalo 90 426 nových vozidiel. To by sa muselo v decembri predať cca 28-tisíc áut, a na také číslo si neodvážia pomyslieť ani najväčší utopisti. Takže rok 2010 ako celok bude rokom poklesu. No odhadovaný medziročný prepad o približne 22 percent bude vzhľadom na vlaňajšie umelé nafúknutie trhu šrotovným menej zlý, ako predpokladali početné katastrofické scenáre.

Redakcia Autozor.sk, podľa údajov ZAP SR