Keď sa pod značkou Porsche začalo predávať SUV Cayenne (ušľachtilejší brat VW Touareg), ortodoxným fanúšikom značky sa ježili všetky chlpy. Keď doň začali v roku 2009 montovať naftový motor, len rezignovane povzdychli. Pravda je taká, že výborne predajné SUV zachránilo budúcnosť značky a umožnilo jej pokračovať aj vo vývoji klasických športiakov. Luxusná limuzína Panamera s piatimi dverami, sklopnými zadnými sedadlami a motorom vpredu už také negatívne emócie ako Cayenne nevyvolala.

Porsche Panamera Diesel
Porsche Panamera Diesel

Po dvoch rokoch výroby dostáva Panamera ako druhé Porsche v histórii (prvé bolo Cayenne) naftovú motorizáciu - trojlitrový V6 agregát s maximálnym výkonom 184 kW pri 3800 až 4400 otáčkach za minútu a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm v pásme 1750 - 2750 ot./min.

Porsche Panamera Diesel
Porsche Panamera Diesel

Motor cez osemstupňovú automatickú prevodovku Tiptronic poháňa zadné kolesá. Maximálna rýchlosť dosahuje 242 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,8 s. To všetko pri kombinovanej spotrebe 6,5 l/100 km či 6,3 l v prípade montáže pneumatík s nízkym valivým odporom. S nimi, 80-litrovou nádržou a so sériovo montovaným stop/štart systémom má vozidlo dojazd 1200 km. Panamera Diesel sa začne predávať v auguste tohto roka a v Nemecku bude stáť 80 183 €.

Porsche Panamera Diesel

Prečítajte si aj: Posledné Porsche z generácie 997 stojí za pohľad aj zvezenie (video)

Redakcia Autozor.sk, foto - Porsche